понедельник, 23 октября 2017 г.

Анкетування «А Ваша дитина читає?"

Від упорядника
Видання містить матеріали анкетування «А Ваша дитина читає?», проведеного серед читачів-батьків абонементу ЦМБ ім. Г.П. Світличної.
Результати анкетування будуть цікаві бібліотекарям, батькам та всім не байдужим до читання.



Сімейне читання має унікальні властивості, які здатні створити теплу родинну атмосферу і допомогти в успішному розвитку дитини. 
Януш Корчак казав: “Тільки там, де читають батьки, зростає дитина, яка читає”.
З метою визначення значущості традицій сімейного читання та місця книги у житті дитини, абонемент запропонував своїм користувачам прийняти участь в анкетуванні і відповісти на ряд питань.
1. Чи є у вас домашня бібліотека?
а) так
б) ні



2. Де ваша дитина бере книги для читання?
а) відвідує бібліотеку;
б) купуємо у книжкових магазинах;
в) у домашній бібліотеці;
г) у друзів.
3. Коли Ви вперше прийшли до бібліотеки разом з дитиною?
Це було:
а) ваше бажання;
б) бажання дитини;
в) необхідність (завдання школи, дитячого садка або гуртка).
4. Чи читаєте Ви вголос книги своїй дитині і обговорюєте разом?
а) так
б) ні
5. Чи ділиться враженнями про прочитані книги ваша дитина?
а) так
б) ні
6. Дитина читає художні твори поза шкільною програмою?
а) так
б) ні
7. Чи використовує Ваша дитина інтернет, аудіо та електронні книги?
а) так
б) ні
Сімейний статус (мама, тато, бабуся, дідусь)
Вік
Освіта
Всього в опитуванні взяло участь 30 респондентів. 
20 жінок – 67%, 10 чоловіків – 33%, віком від 22 років. 
За освітою: 
15 чол. вища освіта – 50%, 
15 чол. базова вища – 50%. 
На перше питання нашої анкети 24 респондентів (80%) відповіли, що мають домашню бібліотеку.

Результати другого питання анкети показали: батьки знають, що їх діти використовують усі можливі варіанти для задоволення потреб у виборі книги. Відповіді розмістились наступним чином: відвідує бібліотеку –26 респондентів (87%), купує у книжкових магазинах – 2 респондентів (7%), бере у домашній бібліотеці –24 респондентів (80%), у друзів –13 респондентів (43%).


Третє питання визначило, що більший відсоток дітей прийшли і записалися до бібліотеки по власному бажанню –19 респондентів (63%), через бажання батьків – 6 респондентів (20%), із-за необхідності –5 респондентів (17%). 

Здавна в українських родинах була чудова звичка читати вголос. Таке сімейне читання під час якого дітей навчали грамоті, любові до рідного слова – об'єднувало родину. Отже, на четверте питання 30 респондентів (100%) батьків відповіли, що своїм дітям читали вголос.

Якщо дитина буде бачити, що її батьки у вільний час читають книги і діляться враженнями про прочитане, то і вона зацікавиться таким проведенням часу. Своїми враженнями про книги діляться з родинами –20 респондентів (67%) дітей, а ні - 10 респондентів (33%) – так батьки відповіли на п’яте питання.

Батьки визначають книгу важливим фактором виховання. Але, нажаль, результати шостого питання показали, що коло читання дітей обмежується тільки шкільними програмами – 25 респондентів (83%), а більш розширене – 5 респондентів (17%)

Сьогодні могутній потік інформації захопив широкі верстви населення своїми потужними можливостями. На думку 30 респондентів (100%) батьків, їх діти активно користуються новітніми технологіями. 

Результати анкетування довели, що родинне читання не втратило своєї актуальності. Частина батьків незадоволені тим, що їхні діти не люблять читати. Але змусити дитину до цього неможливо, книгою потрібно зацікавити. Книга повинна прийти до дитини у відповідному віці, інакше дружба з нею може й не відбутися.

Бібліотекарі намагаються допомогти батькам оволодіти навичками сімейного читання, розповідають про його значення, радять літературу. Це дає можливість всім разом вирішувати проблеми розвитку дитини як читача, розвивати його інтелект та естетичні потреби. 

На допомогу організації сімейного читання абонементу доцільно оформити: 
- книжкову виставку «Сімейний weekend: читають всі!!!», 
- бібліо-мотивацію (інсталяцію) «Ну й розумний же наш котик!»
Випустити:
- рекомендаційний список літератури «Для допитливих»

Комментариев нет:

Отправка комментария